Recent Posts

söndag 30 december 2012

Snö och silver

Juldagarna har förflutit både glatt och stilla. Två julaftnar fick vi till, inte dumt för en som älskar julen. Intalar jag mig iallafall. Egentligen är jag ju jultraditionalist som tycker att julafton är den 24:e och inte någon annan dag, men jag viker mig för yttre omständigheter. The more the merrier liksom.

Idag regnar det men under julen låg snön tjock och vit över fur och gran. Och runt tomten.


Fem hemgjorda juklappar blev det till sist, några idéer får sparas till nåt annat tillfälle. Pulsvärmarna till 89-åriga mormor blev inte fotade, men det gör inget för det viktigaste med dem var att de var varma. Systers vantar är ju inte riktigt klara, hon fick en på julafton, fast den hade ingen tumme. Nu har den det. Men de är inte riktigt fotoklara ännu:). Tre silverhalsband blev det, här är mammas och svärmors Monicas.


Ett M med en stjärna. För att hon heter Monica då. En liten zirkon i stjärnan.
Mammas blev ett hjärta, det var lite svårt att komma på vad det skulle stå, egentligen ville jag skriva "Världens bästa mamma" men det var ju för långt. Det blev "bäst" rätt och slätt. En liten glittersten på det också.


Syster fick också en bokstav, ska be att få låna det och fota någon dag, för den är inte helt lik M:et.
Nu närmar sig nyåret. Undrar om jag ska hitta på några kravfyllda pyssellöften i år då?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar