Recent Posts

måndag 10 december 2012

Första julbaket


Det fick börja med tunnbröd i år, pepparnötter har varit på gång i flera dagar men jag har inte kommit till skott ännu. Vi är några goda vänner som brukar ses hos en av oss (hon med bakstugan och det bra receptet) och så blev det i år också. Jag kunde dock inte stanna så länge, så jag fick med mig lite deg hem så att jag och treåringen kunde baka hemma. Men - jag har ju ingen kruskavel!! Tänkte efter ordentligt om det inte fanns något med bra struktur i hemmet, och... Tadaa!! Duplo är suveränt för en proffsig yta. Dessutom extra roligt för bakande barn. I övermorgon jobbar vi vidare med pepparkakor.



Uppslutningen på julpappers-workshopen var sisådär, men vi som var där hade kul! Sex olika mönster hann jag med att trycka. Jag får se till att köpa julklappar som passar till storleken på trycket i år...




 


 Hmmm. Skulle nog kunna tänka mig att trycka en hel rulle med lingonmotiv nästa år. Eller snöstjärnor/snöstorm kanske. Helt klart är att jag fick mersmak:)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar