Recent Posts

lördag 15 december 2012

Sista keramiken

Nu är de sista sakerna hämtade, nu dröjer det ända till slutet av januari innan det blir mer igen. Längtar redan.

Fatet på fötter är nog det som jag blev mest nöjd med. Innan kursen började var en idé att jag skulle försöka göra ett fat på fot, och det här får väl vara det. Ett tepåseavställningsfat ska det vara.


Min gröna vas pillade jag på rätt länge, och den blev väl ungefär som jag tänkt mig. Skulle kanske gjort den vit istället? Den kommer nog någon att hitta i ett paket på julafton...


Nu är det fullt ös på resten av julklappstillverkningen. Som vanligt får jag mängder av lysande ideér kring lucia, så nu blir det minimalt med nattsömn fram till dopparedan. :)

2 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

jag avgudar verkligen din fina keramik! fatet är helt bedårande!

Sofie sa...

Jag blir så glad!

Skicka en kommentar