Recent Posts

onsdag 5 december 2012

Nu lackar det

Ikväll känns det lite halvjobbigt. Imorgon ska jag leda en workshop i julpapperstryckning i den lokala slöjdföreningen. Problemet ligger i att jag inte gjort detta förut, jag tyckte mest att det lät så himla mysigt. Ja ja, potatistryck och schabloner ska jag nog kunna styra upp, och igår testade jag lite blocktryck och grankvisttryck. Lite gräll färg, (det var allt som fanns hemma) men annars funkar det. Det ska bli roligt imorrn, och skönt när det är gjort:)


Kvällen spenderar jag med min favoritfilm, det blir ofta den när det lider mot jul. Jag kan se den hur många gånger som helst tror jag. Älskar huset, stämningen, koftorna och storyn såklart. Så nu sitter jag här igen och funderar på att sätta igång att sticka Camerons kofta. Ännu har det inte hänt, men i år är det kanske dags! Tröjan till systersonen börjar faktiskt likna just en tröja, så den är ju klar vilken dag som helst. Sen är ju de närmsta nitton dagarna uppbokade med pyssel och julklappstillverkning av alla de slag. Mellandagarna är dock ett lysande tillfälle att dra igång ett nytt stort projekt. Mysiga filmer på TV, nötknäckning, knäckätning och tedrickning dygnet runt. (Barnen leker givetvis helt självständigt med sina julklappar:) Det blir grejer det...

Bara lite kring halsen kvar, knappt någon montering heller, Jihoo!!

2 kommentarer:

jojo sa...

Åh färlååååt! Jag är en dålig hjälpreda, helt klart. Håller tummar, och det ser snyggt ut!

Sofie sa...

Mmm. Eller hur:) Jag ska skärpa mig lite imåra. Ska börja med att fixa nyckel, ta reda påvar jag ska vara, och fixa julfika. Just det, köpa material också. Sen ska det nog lösa sig...

Skicka en kommentar