Recent Posts

torsdag 20 december 2012

Julgran extra allt!

Idag blev det tjuvstart med flera dagar, egentligen vill jag klä granen kvällen före julafton. Men... När man inte är hemma så mycket under juldagarna och när julgran är det bästa man vet kan man kanske tumma lite på principerna. Här är den i alla fall!


Årets gran är nog en av de finaste jag någonsin lyckats hitta, nästan så att det var lite synd att klä den. Men bara nästan.


Grön och grann i stugan! Sen var det dags för de lätt bisarra mängderna pynt, gammalt och nytt, i huvudsak glittrigt. På sätt blir resultatet som ett av Tingelings glittermoln, me like! Jag har en förmåga att köpa några nya grejer varje år, men tar aldrig bort något. Det börjar bli svårt att hitta granar som orkar bära upp allt, men i år har jag lyckats. Nu sitter vi bara och tittar, och tindrar med ögonen. Jag blir verkligen lycklig av min gran. Behöver egentligen inte något annat till jul. Jo. Lite godis också. Och lite sill för att väga upp allt det sockersöta.


Det andra pyntet kommer också fram förstås, här är lite enkla fåglar i ståltråd och finpapper.


Nu närmar det sig minsann... Bara att öka julklappstillverkningstakten:)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar