Recent Posts

söndag 10 mars 2013

Inget påskägg

Keramiken är i full gång igen, och jag har så många idéer som jag vill testa så timmarna räcker inte till. Jag är inte särskilt snabb av mig, så under en kväll (tre timmar minus fika och städning) hinner jag oftast bara göra en liten grej. Knappt.


Jag har velat haft en ljuslykta med hål i ett tag, det fick bli i form av ett drakägg. Jag hade ett påskägg i papp som mall, men det var rätt klurigt att få till det, och sen få in den lilla draken genom hålet. Resultatet blev typ som jag tänkt mig, men liiite skevt. Nästan nöjd. Det lyser himla fint genom hålen när man eldar i mörkret i allafall. Värmeljuset har det aningens trångt där inne bredvid draken.


Får se om jag hittar på något annat äggigt att göra på tisdag som blir ett påskpynt. Ett missöde med en äggkopp har dock avskräckt mig en aning från allt sånt just nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar