Recent Posts

tisdag 27 november 2012

Runt lägerelden

Keramikkursen är slut, ikväll har jag varit iväg sista gången och glaserat det sista. (Och fikat en massa gott.) Jag hade några färdiga grejer att ta hem redan ikväll, bland annat några små figurer. I början av kursen ägnade vi de första minuterna åt att bara göra vad som helst av en liten lerklump, liksom för att komma igång för kvällen. Detta rann ut i sanden efter några veckor men nu hade jag tre små typer att ta hem.

Jag är ju inte så förtjust i grejer som inte har en funktion, alltså rena prydnader, så jag kände mig inte så road av dem. Men.... Jag har ju gjort ett slätt tråkigt ljusfat också, och där fick de sätta sig, de små - och vips - så blev det en lägerelds-ljus-bricka! Jag överväger att limma fast dem, men det är ju lite roligt att de får byta plats också. Ibland kanske kaninen vill sitta för sig själv också.




De ser ut att ha det riktigt mysigt ihop de tre, även om elefanten i ärlighetens namn inte passar in riktigt. Det har varit så roligt och inspirerande på kursen, och jag är så glad att jag ska gå en termin till efter jul! Jag vill ju göra mera! Kanske fler små figurer också, nu när de visade sig vara så himla användbara:)


2 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

men hjälp - så söta!!

Sofie sa...

Tack snälla du! Själv är jag helsåld på alla fina barnkläder med de underbara insektstrycken på, som du visat på din blogg.

Skicka en kommentar