Recent Posts

söndag 18 november 2012

Klart jag behövde den här!

För några veckor sedan var jag i London, och det innebar väl i sig inte så mycket skapande - men en hel del intryck och inspiration av alla de slag. Det finns ju ett betydligt större utbud av material där än hemma i min lilla stad, garner och tyger to die for till exempel. Den här gången blev det dock, av oförmåga att kunna bestämma mig och inte nog utrymme att packa hem allt jag ville, en bok som fick följa med hem. En stickbok. För jag har ju nästan inga... Den här innehåller mönster för flickor mellan tre och åtta år, så den lär ju kunna komma till användning.

På sistone har tillvaron varit fylld av mycket sådant som tar tid och ork från kreativt utövande, men sådant är ju livet ibland. Snart har jag kanske annat än en inköpt bok att visa upp.

Labour Of Love
Labour of Love av Vibe Ulrik Sondergaard
Carolina High-Neck Sweater with Ribbon
Bilder lånade från www.laughinghens.com
 Matilda Round-neck Textured Sweater
Dessa är jag riktigt sugen på att sticka. Särskilt den nedre ser riktigt rolig ut att göra. 











0 kommentarer:

Skicka en kommentar