Recent Posts

torsdag 8 november 2012

På muggen

(Till Mia)

På keramikkursen har vi fått göra egna sigillstämplar i gips. Jag stämplade en platta och satte på min kavlade mugg. Själva finessen med stämpeln märks förstår inte förrän jag har gjort minst två muggar med lika stämpel, men är ändå nöjd. Min mugg liksom.

Premiärfikat:)


Älskar glasyr. Allt det man ändå var rätt nöjd med såg ju ut som riktig keramik med den blanka fina glasyren. Ja, det kanske är tråkigt med vit glasyr, men ack så fint.

Slutade känna mig stressad över att man inte hinner något på kursen nu senast, bestämde mig för att fortsätta nästa termin istället. Det går ju inte snabbt direkt. Muggen ovan är liksom en tredjedel av allt jag gjort på sex tillfällen à tre timmar.

Nu ska jag ägna mig åt min favoritsysselsättning läsa och dricka te. Och fundera ut någon slags lukrativ sysselsättning som bygger på de ingredienserna.

2 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

ÅH vad fina saker du gör!! Underbart vacker keramik!

Sofie sa...

Tack snälla du!

Skicka en kommentar