Recent Posts

lördag 1 september 2012

Bäst!

Hösten är den allra bästa årstiden tycker jag, särskilt när den börjar med sådant underbart väder som den gjort. Det pyssel jag ägnat mig åt på sistone är därför av denna sort:


Det är ju inte helt fel. Solsken, hygge, kaffetermos, hinkar och glada barn. Bäst just nu.

Men med hösten kommer ju också mörkret och myset, det går jag igång på. Fram med tekoppar och ylletröjor - och äääntligen vaknar sticklusten i mig igång på allvar. Nu ska jag skynda mig att sticka en tröja till systersonen, den förra jag började på till honom växte han ju ur långt innan den var klar. Med hans namn prydligt instickat så att jag aldrig kunde ge den till någon annan bebis heller. (den här gången har jag valt två års marginal på storleken. Bara för säkerhetsskull.) Hoppas hösten och vintern blir lång och mörk, för det finns så många böcker jag vill läsa och tröjor jag vill sticka!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar