Recent Posts

måndag 10 september 2012

Lilla hjärtat

Igår var det kalas på bryggan och en stor dag för den lilla nyblivna treåringen som samtidigt är så stor. Dagen till ära fick hon motta första försöket av mitt silverpyssel.



Efter att ha testat på detta en tidig morgon och större delen av en natt kan jag konstatera:

- Det var lättare än jag trodde att få till formen som jag ville.
- Känslan av att hålla den brända metallklumpen i händerna var gryyym!
- Det var inte så läskigt att bränna den.

men

- Efterarbetet kräver sin tid, och en hel del tålamod, prylar och erfarenhet gissar jag. Är inte så nöjd med den biten.
- Det blir hett när man bränner, saker kan smälta.
- Det är en dyr hobby.
- Sa jag att det var dyrt?

Summa summarum: Jag ska bli silversmed när jag bli stor:)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar