Recent Posts

måndag 13 augusti 2012

Bråttom

Har jag mest jämt när det är pysseldags och det pysslande som går fortast att plocka fram, genomföra och stöka undan är för tillfället att rita, så det blir en del av den varan. Sticka framför teven på kvällarna är ju bara att glömma för närvarande, det ligger som en niomånaders-skrutt i famnen på mig mest hela tiden - och det är ju så mysigt så det är ju ingen direkt saknad efter stickningen egentligen, men jag har faktiskt inte färdigställt mer en ett par grejer sedan dotter nr.1 föddes, och det är snart tre år sedan. Lite skillnad från då jag satt med stickorna minst fyra-fem timmar om dan...

Nåja, rita är bland det bästa jag vet, och som allt annat så går det ju bättre ju mer man håller på.
Bjuder på en liten pippi idag.


En liten bit av större fågel, är lite kär i mina nya tuschpennor och min siluettsax. Jag är så imponerad över tålamodet hos dom som grejar med siluettklippning, jag ägnar mig mer åt att klippa ut mina teckningar, så jag vet vart jag ska klippa liksom:)

2 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

wow, vilken fin header du gjort! och kanin-ringen, hur fin som helst!

Sofie sa...

Tack!

Skicka en kommentar