Recent Posts

tisdag 17 augusti 2010

Sushi Mini-Moki!

Sushi, sashimi, uramaki. Fullkomligt älskar det här tyget, verkligen gladfärger! Kimonoskjorta är ju ett finfint mysplagg, mjukt tunt tyg och precis så slappt som man vill ha det i knytet. Mini-Moki blev namnet på skjortan, och den ska få en byxkompis så fort en väntande tygleverans är i hamn.



Jag har fått ett flertal förfrågningar på pojkkläder, och detta är ju riktigt unisex, så hoppas att några blev glada nu!

Fler Mini-Moki ska bli till, tre vackra varianter blir det till att börja med, från storlek 68 upp till 98. Det tar dock en liten stund. Det är en enkel konstruktion, men endast skenbart enkel att sy, många många kanter att pressa in...

(Inser när jag läser igenom texten att byxkompis kanske är ett jättekonstigt ord som kan associeras till, ja, inte sömnad allafall. Nåja, kommer inte på nåt annat som säger vad jag vill, så det får stå kvar:)

4 kommentarer:

katta sa...

Hej
Jag har suttit och tittat igenom din blogg och är jätte imponerad, vilka fantastiskt fina kläder du syr:) Kul att hitta en ny blogg att kika in på och få inspiration.
Hälsningar Katrin

Jennie sa...

Hej! Vad mycket fint du gör! Första gången jag är här, men kommer håll koll på vad du gör framöver! :)
Den söta kimonoskjortan är jättefin! Underbart sushi-tyg!

Fangoria sa...

Galet läcker skjorta!!

KRUMELEJ sa...

Jättesnygg!

Skicka en kommentar