Recent Posts

söndag 21 november 2010

Två små fåglar

Det är ju inte bara filtning som försiggår hos Sn.art by Sofie, det sys ju en del också. Bland annat ett par kappor till ett tvillingpar på två år. Lika men ändå inte. Blomdoft och fågelkvitter hörs i mitt huvud när jag ser på dessa tyger, trots frostklädda grenar och pudersnö ute. Yttertyget är bomull-lin och lite tunnare än de kappor jag tidigare gjort, så dessa funkar som kappklänning också. Fodertyget är nog det vackraste och gladaste jag vet just nu.




5 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Du syr så vackert.
Och hararna är så söta.

Anonym sa...

Helt ljuvliga. Vågade mönster och färgkombinationer som känns väldigt rätt. Jag gillar...

Sofie sa...

Tack för de fina kommentarerna!

katta sa...

Helt ljuvliga kappor och vilka fina harar:)

Aleisa Ribalta sa...

Un-der-ba-ra!

Skicka en kommentar