Recent Posts

tisdag 19 januari 2016

Men hur gör man?

Jag vet intehur många gånger per dag jag ställer mig den frågan. I huvudet finns det bilder av olika saker jag vill göra, men hur sjutton får man till det? Lera kan jag forma, jag blir dessutom bättre och bättre på det, men sen. Dekorationerna. Jag kan glasera rakt upp och ner, men jisses vilken uppsjö av olika metoder, material och tekniker det finns! Hur spännande och roligt som helst, men det blir en del trial and error om man säger så... Ibland blir man överraskad och ibland lite besviken...

Detta undrande har dessutom bara med tillverkningen att göra, hur gör man sedan då? Hur når man ut, hittar rätt person till grejerna, visar upp sig. Jag tänker ibland att jag gett mig ut på väl djupt vatten. Alternativet var i och för sig ett evigt torrsimmande på land utan någon som helst stimulans, så det är väl bara att sprattla på. Förr eller senare flyter det nog...

En bild från verkstan, ljusstake under arbete.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar