Recent Posts

fredag 11 juni 2010

Håll i hatten!

Det blev ju givetvis en bahytt, för inte kan det finnas något mer bedårande att sätta på en sockertopp? Dessutom krävde Prommis-kappan en bahytt att matchas med. Om jag var lite modigare skulle jag nog också ha en bahytt - håller håret på plats, ger skugga från solen, och inte blåser den av som andra hattar. Nåja, en babybahytt blev det i allafall, här i provtyg - sn.art i fågeltyg och sedan i andra tyger...



Hatten heter Lilla Laura, gissa varför!

3 kommentarer:

KRUMELEJ sa...

Kul idé och namnet är verkligen passande :D.

med nål och tråd sa...

Hihi, lilla huset på prärien. Så fyndigt och hatten är väldigt söt. Klart att lilla kappan ska ha en matchande hatt. Kappan är så himla snygg, det är nästan så att jag skulle vilja ha en i vuxenstorlek!

Om du vill lära dig att tälja kan jag tipsa dig om att börja tälja i tallbark. Det är väldigt mycket lättare och otrolig skön känsla!

Sofie sa...

Tack för komplimangerna! Det lutar starkt åt vuxna fågelkappor till hösten eller våren om jag får tag på mer fågeltyg, så hör av er ni som är sugna...Det är ju faktiskt vuxenkläder jag är utbildad för att göra:)

Tallbark - givetvis! Älskade ju att göra barkbåtar när det begav sig, och då fick man ju inte ens ha en vass kniv:)

Skicka en kommentar