Recent Posts

måndag 31 maj 2010

Farmors spetsar

Till min dotters dop bestämde jag mig för att jag ville sy hennes dopklänning, både min och hennes pappas gamla dopklänningar är stickade historier från sjuttiotalet, och de kändes inte så himla roliga. Jag hittade lite olika tyger som jag ville använda mig av, det är bland annat siden/hampa och linnegasväv i den. Men det viktigaste ingrediensen i klänningen var att få med några av de spetsar som fanns i gömmorna, som min farmor virkat för länge sedan. Tre olika sorters spets fick jag in i klänningen, och på så sätt så kände jag att farmor fick vara med på min flickas dop. Också kunde hon ju titta på ifrån himlen förstås.

2 kommentarer:

Emilia sa...

Så vacker dopklänning (och kappa längst ner på sidan) fint att du kunde använda din farmors spetsar!

Pysselfarmor sa...

Verkligen vacker! Den ser både söt och flott ut!

Skicka en kommentar