Recent Posts

torsdag 14 januari 2016

Tid som gått, tid som är kvar

Jag gör just det jag älskar mest på dagarna. Knådar, bygger, drar, penslar, borstar, ritar, ristar, gnuggar. Idéerna bara rullar på, jag hinner inte på långa vägar göra allt jag tänker innan det plötsligt blivit dags för dagishämtning. Underbara skapardagar. En hel del tid går åt till att just tänka och fundera, men det är väl en del av min lärandeprocess, att öka takten på tanke till handling.

Det är så många år som jag inte gjort något. Varken ritat eller målat. Visst, jag har pysslat en massa, men oj så ringrostiga skapande fingrar kan bli. Det var ju en tid då jag inte gjorde annat. Bara ritade och målade, tills det tog tvärstopp. När jag fick för mig att det är andras omdömen som avgör om jag ska ägna mig åt konst, och inte min lust och inspiration.

Nu mer är jag bättre på att lägga andras tyckande åt sidan, för jag bara måste hålla på. Så nu tränar jag upp mig igen. Att träna upp tecknandet, färganvändandet, känns rätt viktigt även nu med det tredimensionella som huvudsyssla. Allt hänger ihop.

Det är kallt ute, det går rätt sakta i min verkstad, inget nytt finns att visa. Men en tidigare ljusstake till har jag. Den här gillar jag, vill göra mer rosiga stakar!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar